ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Κριτήρια αξιολόγησης Προγραμμάτων
Κριτήρια αξιολόγησης Προγραμμάτων
Κατά την υλοποίηση ενός προγράμματος
Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης η αξιολόγηση θεωρείται αναγκαία, διότι μέσω αυτής
αφενός εκτιμάται η αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής πρακτικής και αφετέρου
επιδιώκεται η βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Οι άξονες και τα κριτήρια
αξιολόγησης προκύπτουν από τους στόχους που αρχικά τέθηκαν και από το βαθμό
επίτευξής τους. Οι άξονες αξιολόγησης μπορεί να είναι η ανάπτυξη ψυχοκινητικών
δεξιοτήτων και ικανοτήτων, η ποιότητα της εργασίας και η παρουσίαση του
προγράμματος. Αντίστοιχα τα κριτήρια μπορεί να είναι:
1. Ο βαθμός επίτευξης των στόχων (π.χ. η οικοδόμηση γνώσεων, η ανάπτυξη δεξιοτήτων, η διαμόρφωση κώδικα αξιών, στάσεων και συμπεριφορών των μαθητών απέναντι στον εαυτό τους, την ομάδα, το περιβάλλον)
2. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε
3. Η πρωτοτυπία αντιμετώπισης του θέματος
4. Η διαθεματική προσέγγιση
5. Το πλήθος, η ετερογένεια και η ποιότητα των πηγών που επιλέχθηκαν
6. Η ικανότητα οργάνωσης και επεξεργασίας δεδομένων, πληροφοριών και στοιχείων που συγκεντρώθηκαν
7. Η εξαγωγή/ τεκμηρίωση των συμπερασμάτων που προέκυψαν από τα στοιχεία, τις μετρήσεις και τα διαγράμματα
8. Ο βαθμός αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών
9. Η σύνθεση της εργασίας
10. Ο βαθμός δυσκολίας του θέματος και, τέλος, όποια άλλα κριτήρια θεωρεί ο εκπαιδευτικός απαραίτητα.
Οδηγίες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για την
Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου