ΠΛΟΥΣΙΑ…
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ
ΧΡΟΝΙΑ 2009-2010

Η Α Γυμνασίου ενθουσιασμένη από το κείμενο του Καραγκιόζη αναζήτησε πληροφορίες από το διαδίκτυο και βιβλιοθήκες για την προέλευση του θεάτρου σκιών, τις βασικές φιγούρες, τα θέματά του κλπ πραγματοποιώντας στην ουσία ένα μικρό project. Τα ίδια τα παιδιά βρήκαν φωτογραφίες των βασικών πρωταγωνιστών (πχ Καραγκιόζη, Χατζηαβάτη κλπ), κατέγραψαν τα χαρακτηριστικά τους και προσπάθησαν να αποδώσουν ζωγραφικά κάποιους ήρωες. Έφτασαν μάλιστα στο σημείο να γράψουν και μια σύντομη δική τους ιστορία, η έλλειψη χρόνου, ωστόσο, απέτρεψε το ανέβασμά της.

τους οδήγησε στην αναζήτηση πληροφοριών για τα διάφορα είδη ψωμιού και συνακόλουθη συζήτηση για τον τρόπο παρασκευής του και τα θρεπτικά συστατικά του. Μία μαθήτρια μάλιστα έφερε όχι μόνο σπιτική συνταγή, αλλά και φρέσκο ψωμί παρασκευασμένο από τη μαμά της!!!
Τέλος, η ανάγνωση των κειμένων για τα ζώα γέννησε τη
φιλότεχνο διάθεση των μαθητών οι οποίοι προσπάθησαν να τα αποδώσουν
καλλιτεχνικά.
Αλλά και οι μαθητές της Γ Γυμνασίου ακολουθώντας τα
βήματα των μικρότερων συμμαθητών τους προέβησαν σε όμορφες δημιουργίες.
Πιο συγκεκριμένα:
Η ανάγνωση του ποιήματος της Πολυδούρη «Μόνο γιατί
μ’αγάπησες» ώθησε τα παιδιά να αναζητήσουν τραγούδια και συνθέσεις με ερωτικό
περιεχόμενο, αλλά τους παρακίνησε να γράψουν και δικά τους ερωτικά ποιήματα.
Ποίημα μαθήτριας του σχολείου |
Ερωτικά Τραγούδια
Μικροί ποιητές όμως έγιναν μετά την ανάγνωση και του
ποιήματος του Κ.Καβάφη «Οσο μπορείς». Ο Αλεξανδρινός ποιητής αποτέλεσε
υποκείμενο έμπνευσης και καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Ποίημα μαθητή μας |
Τέλος, οι μεγάλοι μας ποιητές Γ.Ρίτσος και Α. Σικελιανός έδωσαν τη
δυνατότητα στους μαθητές να αναζητήσουν και να καταγράψουν με τη βοήθεια του
υπολογιστή (επεξεργαστή κειμένων-word)
ποιητικά μοτίβα και να κατανοήσουν πώς τα βιώματα ενός ποιητή συνδέονται με το
περιεχόμενο της ποίησής του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου