Education...

“Educating the mind without educating the heart is no education at all.”

Edutopia.org


Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014


 Ενδιαφέρουσες δράσεις προτεινόμενες από το ΚΠΕ Φιλίππων

To ΚΠΕ Φιλίππων στο σεμινάριό του «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στον Αρχαιολογικό Χωρο Φιλίππων» προτείνει και άλλα ενδιαφέροντα Φύλλα εργασίας στην Αρχαία Αγορά, στο Θέατρο, στο Μουσείο και τον Αρχαιολογικό χώρο. Πρόκειται για πραγματικά έξυπνες και βαθυστόχαστες δράσεις!

                                               ΘΕΑΤΡΟ

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μια μέρα στους Φιλίππους
Κλείστε τα μάτια και φανταστείτε τον εαυτό σας στην εποχή αυτή. Αφήστε την φαντασία σας να ταξιδέψει στο παρελθόν, να συναντήσει στρατηγούς και βασιλιάδες, Ρωμαίους, Έλληνες και πολίτες της εποχής.
Δημιουργείστε μια φανταστική ιστορία που διαδραματίζεται στο χώρο και το χρόνο. Βγάλτε σενάριο, οργανώστε την σκηνή και μπείτε στο ρόλο σας. Χρησιμοποιείστε τις λέξεις κλειδιά για να πάρετε ιδέες.
 Αγορά, πωλητές, εμπορικά προϊόντα, πολιτικοί λόγοι, φιλοσοφικές συζητήσεις, πολίτες, Ρωμαίοι στρατιώτες, αξιωματούχοι, παλαίστρα, αγώνες, λουτρά, κάρα, νεαρές καλλονές της εποχής, γιορτή, βουλευτήριο, ναοί…… 

   ΜΟΥΣΕΙΟ
1o Φύλλο εργασίας

1.     Βρείτε 5 αντικείμενα της έκθεσης από διαφορετικό υλικό. Γράψτε τα ονόματα των αντικειμένων και τα υλικά τους.
     
              Αντικείμενα
                 Υλικά












2.     Βρείτε 3 αντικείμενα και γράψτε τα επαγγέλματα που θα έκαναν αυτοί που τα κατασκεύασαν και αυτοί που τα χρησιμοποιούσαν.

       Αντικείμενο
     Κατασκευαστής
         Χρήστης











3.     Βρείτε 5 αντικείμενα που θα ανήκαν σε γυναίκες. Εμείς έχουμε παρόμοια σήμερα;
α. …………………………………………………………….
β. …………………………………………………………….
γ. …………………………………………………………….
δ. …………………………………………………………….
ε. …………………………………………………………….



4.     α. Βρείτε τα αγγεία που χρησιμοποιούσαν. Από τι υλικό είναι φτιαγμένα; Τι χρώμα έχουν; Έχουν καπάκι; Έχουν διακόσμηση;
β. Με ποιά δικά μας σκεύη μοιάζουν τα σκεύη αυτά; Από τι υλικό είναι τα δικά μας σκεύη; Σήμερα εμείς χρησιμοποιούμε σκεύη από το ίδιο υλικό;

5.     Βρείτε τα λυχνάρια που εκτίθενται στην αίθουσα. Από τι υλικό είναι φτιαγμένα; Σε τι χρησίμευαν; Τι χρειάζονταν για να λειτουργήσουν; Γιατί είναι μαυρισμένα στην άκρη; Αν κάνατε ανασκαφή σε μια πόλη που θα βρίσκατε λυχνάρια;

6.      Νομίζετε ότι οι άνθρωποι κατά τα ρωμαϊκά χρόνια θα κλείδωναν τις πόρτες των σπιτιών τους; Βρείτε τα αντικείμενα που θα σας βοηθήσουν να απαντήσετε σωστά. Από τι υλικό είναι φτιαγμένα; Μοιάζουν με τα δικά μας;


7.     Επιλέξτε ένα αντικείμενο που σας έκανε εντύπωση. Παρατηρήστε το και προσπαθήστε να το ζωγραφίσετε χωρίς να το βλέπετε καθόλου. Όταν τελειώσετε ελέγξτε αν παραλείψατε κάτι. Αν ναι, συμπληρώστε το.




                                             
ΜΟΥΣΕΙΟ   


          2o Φύλλο εργασίας

1.     Ντίκιλι-τας  

Από τα αγαλματάκια που κατασκεύαζαν την προϊστορική εποχή, φαίνεται πως το γυναικείο σώμα τους έκανε μεγάλη εντύπωση. Για ποιο λόγο νομίζετε;
Σχεδίασε μέσα στο πλαίσιο το ειδώλιο-αγαλματάκι που σου έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση.




2.     Ελληνιστική εποχή

α. Την εποχή αυτή κατασκεύαζαν τους τάφους έξω από τα τείχη της πόλης. Για ποιο λόγο γινόταν αυτό;
β. Στους μακεδονικούς τάφους βρέθηκαν πολλά αντικείμενα-κτερίσματα που συνόδευαν τους νεκρούς στο μακρινό ταξίδι τους (αγγεία, καθρέφτες, κοσμήματα, όπλα, εργαλεία, κούκλες κ.α.). Για ποιο λόγο νομίζετε ότι τοποθετούσαν τα αντικείμενα αυτά στους τάφους;

3.     Ρωμαϊκή εποχή

Συγκρίνετε τα αγγεία της εποχής αυτής με τα αγγεία της Ελληνιστικής περιόδου (υλικά, χρώματα, σχήμα).


4.     Χριστιανικά χρόνια

α. Το Οκτάγωνο κτίστηκε πάνω σχεδόν από έναν υπόγειο ελληνιστικό τάφο μακεδονικού τύπου, που ανήκε σε εξέχον μέλος της κοινωνίας. Πάνω από αυτόν τον τάφο διαμορφώθηκε ένα ηρώο, στο οποίο απέδιδαν λατρεία και τιμές στο νεκρό. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι δίπλα στο ηρώο αυτό, όταν ο χριστιανισμός είχε πλέον αναγνωριστεί, κτίστηκε ένας ευκτήριος οίκος προς τιμή του Αποστόλου Παύλου.
Τι μας καταδεικνύει η ανακάλυψη αυτή που έφερε στο φως η ανασκαφή στο σημείο αυτό;


β. Συμπληρώστε την παρακάτω ακροστιχίδα. Η λέξη δίνει το όνομα της εποχής με την οποία ασχολούμαστε.

1……………………Ο ιδρυτής της νέας θρησκείας
2……………………Το όνομα της αυτοκρατορίας που έχει      
                                  πρωτεύουσα τη Ρώμη
3……………………Έχτισε την Αγία Σοφία στην Κων/πολη
4……………………Υλικό που έφτιαχναν τα όπλα
5……………………Παιχνίδι που έπαιζαν τα ρωμαϊκά χρόνια
6……………………Και έτσι λέγεται ο Χριστός
7……………………Μετέφερε το νερό στην πόλη
8……………………Απαραίτητο για τη λειτουργία των   
                                                 Λουτρών
                9……………………Και έτσι λέγεται το ψάρι
               10………………….. Με αυτά ασφάλιζαν τις πόρτες και τότε
               11…………………. Έτσι συμπεριφερόμαστε στο Μουσείο

 



                            ΑΡΧΑΙΑ ΑΓΟΡΑ,


Για να δείτε το Φύλλο εργασίας στην ΑΡΧΑΙΑ ΑΓΟΡΑ, πατήστε εδώ




ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΧΩΡΟ

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η φύση στην περιοχή των Φιλίππων.

Παρατηρήστε τον ευρύτερο χώρο. Τι είδους βλάστηση νομίζετε ότι επικρατεί στην περιοχή;
 


               Δενδρώδης               Ποώδης            Θαμνώδης                                                                                                                                     
                                                                                                                                                                  Μπορείτε να ανακαλύψετε τουλάχιστον από 2 είδη βλάστησης που υπάρχουν γύρω σας στο χώρο;
Αν θέλετε μπορείτε να ζωγραφίσετε τα φύλλα τους στο διπλανό πλαίσιο.
Μήπως ξέρετε τι καρπούς και αν προσφέρουν;
 


Δέντρα :………………………………………………

              ………………………………………………..
 


  Θάμνοι………………………………………………..

             …………………………………………………




                   
Ποώδη είδη…………………………………………


             ……………………………………………….

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου