Education...

“Educating the mind without educating the heart is no education at all.”

Edutopia.org


Πέμπτη 21 Αυγούστου 2014


Κέντρο Πρόληψης και Καταπολέμησης Ναρκωτικών Ν. Καβάλας

Το Κέντρο Πρόληψης και Καταπολέμησης Ναρκωτικών Ν. Καβάλας είναι μια αστική εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Ξεκίνησε από μία πρωτοβουλία του δήμου Καβάλας το 1997 και τον Απρίλιο του 1998 απέκτησε τη μορφή που έχει σήμερα. Το κέντρο πρόληψης συνεργάζεται με τον ΟΚΑΝΑ (Οργανισμό Καταπολέμησης των Ναρκωτικών) που είναι ο φορέας του κράτους για την πρόληψη, τη θεραπεία και την επανένταξη των ατόμων που έχουν σχέση με τη χρήση ουσιών.


Απευθύνεται σε:
• Μαθητές, εκπαιδευτικούς, Συλλόγους Γονέων  και Κηδεμόνων
• Επαγγελματίες υγείας και κοινωνικές υπηρεσίες ψυχικής υγείας
• Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, δικαστικούς, στρατιωτικούς, επιχειρηματίες, Εκκλησία
• Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
• Παλιννοστούντες

Δραστηριότητές του:
 • Εκπαίδευση καθηγητών και εφαρμογή προγραμμάτων σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
• Ομάδες γονέων με θέμα «Επικοινωνία στην οικογένεια» και ευρύτερες ομάδες γονέων
• Ομάδες εφήβων
• Ενημέρωση/ευαισθητοποίηση των τοπικών φορέων
• Ενημέρωση χρηστών και των οικογενειών τους για τα υπάρχοντα θεραπευτικά προγράμματα

ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

Το κέντρο πρόληψης υλοποιεί μια σειρά από δράσεις πρόληψης που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς. Πρόκειται για σεμινάρια - εργαστήρια που παρέχονται δωρεάν και στα οποία οι εκπαιδευτικοί μέσα από βιωματικές ασκήσεις μαθαίνουν να προσεγγίζουν θέματα που αφορούν την προαγωγή της υγείας τόσο των ίδιων όσο και των μαθητών τους.



Ειδικά το σεμινάριο «Στηρίζομαι στα πόδια μου» παρείχε σημαντικότατες πληροφορίες, στοχεύοντας στην εξοικείωση των εκπαιδευτικών με το ομώνυμο εκπαιδευτικό υλικό Αγωγής Υγείας (που απευθύνεται σε μαθητές/τριες , κυρίως του Γυμνασίου και της Α’ Λυκείου, και εφαρμόζεται στην τάξη από τους εκπαιδευτικούς). Το εκπαιδευτικό υλικό επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της προσωπικότητας και των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών και επιδιώκει να τους καταστήσει ικανούς να παίρνουν υπεύθυνες αποφάσεις σε θέματα που σχετίζονται με την υγεία τους και την ζωή τους.
Επιπρόσθετοι στόχοι ήταν
§  να ευαισθητοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί στη φιλοσοφία και τη μεθοδολογία της πρόληψης
§  να ενισχυθούν οι δικές τους ψυχοκοινωνικές δεξιότητες (αναγνώριση των θετικών τους στοιχείων, δεξιότητες επικοινωνίας κ.λ.π) μέσω της εκπαίδευσης στο υλικό αγωγής υγείας και της υιοθέτησης ενός νέου ρόλου, του ρόλου του ενήλικα υποστηρικτή-συντονιστή στη τάξη.


Οι κύριοι θεματικοί άξονες του σεμιναρίου ήταν: εκπαίδευση στη μεθοδολογία της πρωτογενούς πρόληψης, ενημέρωση για εξαρτητικές συμπεριφορές, διαχείριση συμπεριφοράς μαθητών/τριών και καθορισμός ορίων στην τάξη, διαχείριση συναισθημάτων κα.
Η εκπαίδευση έγινε με βιωματικές μεθόδους και με βασικό μέλημα τη σύνδεση με την καθημερινή ζωή του σχολείου. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να συνεργαστούν μεταξύ τους σε ένα πλαίσιο αλληλοσεβασμού και ασφάλειας, και  δοκίμασαν να εφαρμόσουν και να επεξεργαστούν θέματα του υλικού.
Το σεμινάριο ήταν όχι μόνο ενδιαφέρον, αλλά και εξαιρετικά χρήσιμο. Οι εκπαιδευτικοί αποτελούν για τους μαθητές «σημαντικούς άλλους», πρόσωπα αναφοράς και μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των ψυχοκοινωνικών τους δεξιοτήτων και στη διαμόρφωση συμπεριφορών και στάσεων που προάγουν την ψυχική υγεία. Ως ενήλικες υποστηρικτές βοηθούν στην ομαλή ένταξη των μαθητών και στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης και της συνεργασίας μεταξύ τους. Γενικά, η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στο υλικό Αγωγής Υγείας «Στηρίζομαι στα πόδια μου» αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια τους και προσφέρει σημαντική βοήθεια στους εφήβους.
Χρήσιμα τηλέφωνα βρίσκονται εδώ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου