Το αειφόρο σχολείο αποτελεί ένα οραματικό σχολείοπου
λειτουργεί ως κοινότητα. Στην καθημερινή σχολική ζωή δίνει ευκαιρίες να
ασχοληθούν όλοι (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς, διοίκηση, τοπική κοινότητα) με
τα κοινά και τη διαχείρισή τους μέσα σε πνεύμα ομαδικό και συνεργασίας. Ένα αειφόρο σχολείο υπηρετεί τη δημοκρατία και
τα ανθρώπινα δικαιώματα, προάγει τον πολιτισμό και το περιβάλλον και
διαμορφώνει ενεργούς και δημιουργικούς πολίτες. Το αειφόρο σχολείο συνδέεται
στενά με την εκπαίδευση και την Αειφόρο ανάπτυξη.
Η καλλιέργεια της αειφορίας στις σχέσεις, τη γνώση, τον
πολιτισμό, τις υποδομές και τη διαχείριση των φυσικών πόρων στο σχολείο,
κατανέμεται σε οκτώ πυλώνες:
1ος Πυλώνας: Δημοκρατία, συμμετοχή και ένταξη
στο σχολείο
2ος Πυλώνας: Η βελτίωση του πλαισίου μάθησης
3ος Πυλώνας: Η προαγωγή του πολιτισμού και των
τεχνών στο σχολείο
4ος Πυλώνας: Το αειφόρο κτίριο και ο σχολικός
κήπος στο σχολείο (φωτοφράκτες, μεσογειακά φυτά)
5ος Πυλώνας: Η πολιτική για την εξοικονόμηση
ενέργειας και τις μετακινήσεις από και προς το σχολείο- Ενεργειακή αποτύπωση
του σχολείου
6ος Πυλώνας: Η ορθολογική διαχείριση του
νερού, των υλικών και των απορριμμάτων (προτάσεις μείωσης απορριμμάτων του
σχολείου)
7ος Πυλώνας: Η προαγωγή της υγείας στο σχολείο
(άσκηση και διατροφή)
8ος Πυλώνας: Από την τοπική στην πλανητική
κλίμακα.
(Από τις σημειώσεις του Συμβουλίου Περιβαλλοντικής
Εκπαίδευσης της Ελληνικής Εταιρείας
Περιβάλλοντος και Πολιτισμού για το Αειφόρο Ελληνικό σχολείο).
Ακολουθούν κάποιες διαφάνειες από
την παρουσίαση του κ. Μ. Σκούλλου για
την αειφόρο ανάπτυξη «Σημασία και προοπτικές διεθνώς για την Ελλάδα και το
Αιγαίο». Ο κ. Σκούλλος Μιχαήλ είναι καθηγητής του ΕΚΠΑ, κάτοχος της Έδρας της UNESCO για
τη Διαχείριση & Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη στη Μεσόγειο και
Πρόεδρος του Μεσογειακού Γραφείου Πληροφόρησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου