Βασικές οδηγίες για την υλοποίηση της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου διδασκαλίας...
Φροντίζουμε αρχικά την διαμόρφωση της ομάδας και του καλού
συγκινησιακού κλίματος-κάποια βασικά στοιχεία σημειώσεις
Μ. Τοδούλου
2. Προσωπική θέση: Ζητούμε από τα πρόσωπα να διαμορφώσουν προσωπική θέση ή κάποια επιλογή σχετική με το θέμα/ στόχο.
3. Συνδέουμε τους λιγότερο συνδεδεμένους …. (πχ άγνωστοι… ή αυτοί που μόλις λίγο πριν βίωσαν έναν ρόλο διαφορετικό, οι Α1 με Α2 ….κάποιος που έλειπε … τον λίγο με τον περισσότερο έμπειρο… η ομάδα λειτουργεί στο επίπεδο του πιο αδύναμου κρίκου κλπ )
4. Φτιάχνουμε πλαίσιο βοηθητικό: μέσα από οδηγίες ή δομή … (πχ οδηγηθείτε από το συναίσθημα εκεί που θέλετε να συνεργαστείτε, καθίστε απέναντι … γνωριστείτε ως …άνθρωποι… έξω από το ‘ρόλο’…)
5.
Δίνουμε
χρόνο να μοιραστούν κάτι θετικό που
θα βοηθήσει να χτίσουν την σχέση σε ένα πρώτο επίπεδο με «υλικά» από θετική
εμπειρία.. δεν βασίζουμε αρχικά τη σχέση σε δυσκολία.
6.
Δίνουμε
χρόνο να βάλουν κοντά τις εμπειρίες τους,
που μοιάζουν ή διαφέρουν (ιδιαίτερα αν οι αρχικές δυάδες είναι φτιαγμένες με
κριτήριο τον διαφορετικό…).
7.
και
να το παρουσιάσουν στο αμέσως υψηλότερο
επίπεδο από την δυάδα, την
τετράδα…(πρώτο επίπεδο κοινού έργου και διεύρυνσης… αναζήτηση δυάδας αγνώστων…
)
8.
Δίνοντας
λίγο χρόνο στην τετράδα να διαμορφωθεί
σε επίπεδο σχέσης ( κλείστε τον κύκλο….γνωριστείτε ανθρώπινα …με κάτι που
θεωρείτε κατάλληλο να μοιραστείτε σε αυτό το πλαίσιο…)
9.
Αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα το βαθμό επικοινωνίας που κατάφερε η
δυάδα …. (πχ μιλά ο ένας για τον άλλον).
10. και στη συνέχεια να
περάσει σε κάποιο συγκεκριμένο έργο η
4άδα – διότι το «έργο φτιάχνει την ομάδα» σχετικό με το θέμα/στόχο,
που να είναι εφικτό στο διαθέσιμο χρόνο.
11. και συζητώντας να
αναδείξουν σε ένα άλλο επίπεδο μια σύνθεση ή διευρυμένη κατανόηση που εμπεριέχει τη
διαφορά χωρίς να τη καταργεί (όλες οι φωνές να ακούγονται….)
12. Η παρουσίαση του έργου στην ολομέλεια
αναδεικνύει την χρησιμότητα-συμβολή της μικρής ομάδας στην μεγάλη (το σύστημα
λειτουργεί στο άμεσο περιβάλλον) συγκροτώντας ακόμα περισσότερο την ταυτότητα της ομάδας.
13. Καλλιεργούμε το συνδέεσθαι σε ένα ανώτερο επίπεδο
–αυτό της ολομέλειας -διαμορφώνοντας τον ευρύτερο καμβά για αντοχή μεγαλύτερης
πολυπλοκότητας.
14. Υπογραμμίζουμε τη συμβολή κάθε ομάδας αναδεικνύοντας
συνδέσεις,
και αφουγκραζόμενοι το κεντρικό θέμα
που αναδύεται.
15. και επιλέγουμε
να εστιάσουμε μέσα σε αυτό, σε ό,τι νοιώθουμε ότι συνδέεται καλύτερα
με το σκοπό της συγκεκριμένης
ομάδας…. στη συγκεκριμένη φάση, στο εδώ και τώρα..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου